تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم‌ ایران؛ فاجعه‌ای برای اروپا

کریس فلوید - تحلیلگر آمریکایی


منبع: PRESS TV


این تحلیل­گر افزود: "اتحادیه اروپا با اعمال این تحریم­های سنگین علیه کشوری که در حال جنگ با هیچ کشوری نیست ... و دارای یک برنامه انرژی هسته­ای کاملا قانونی و تحت دقیق­ ترین

بازرسی­های بین‌المللی در تمام دوران است، شاهراه اقتصادی نظام ایران را همان‌طور که یکی از

دیپلمات­های این اتحادیه گفته است، هدف قرار می­دهد."

وی گفت، علاوه بر این‌که این تحریم­ها آثار جدی و احتملا فاجعه‌آمیزی روی بسیاری از کشورهای اروپا، شامل یونان که از مصرف‌کنندگان اصلی نفت ایران هستند، دارد، تاثیر حتی فاجعه بارتری روی زندگی میلیون­ها ایرانی بی­گناه خواهد داشت.

فلوید تصریح کرد: "کیفیت زندگی این مردم بی­گناه از پیش به دلیل تحریم­های اعمال شده از سوی امریکا و سگ­های دست‌آموز اروپایی این کشور در حال تقلیل و تنزل یافتن است."

وی گفت، غرب ادعا می­کند که هدف از این تحریم­ها "اعمال فشار روی ایران برای بازگشتن به میز مذاکرات" در مورد برنامه­ هسته­ای این کشور است.

این تحلیل­گر تاکید کرد: "این کاملا بی­معنی است. مذاکرات بی شماری - که با امتیازات عمده از جانب ایران همراه بوده است -- از سوی واشنگتن و سگ­های دست‌آموز آن رد شده است."

فلوید گفت: "هدف از این رشته بی‌پایان تحریم‎ها، این تنگ‌تر کردن پیوسته حلقه طناب، "مذاکرات" بیشتر نیست؛ (بلکه) تغییر رژیم به هر وسیله ممکن است."

این تحلیل‌گر در حمایت از نتیجه‌گیری‌اش به نقل قول از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرده است که می‌گوید، تحریم‌های ایران "هیچ ربطی به وجود عزم تشدید منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ندارد. هدف آن‌ها خفه کردن اقتصاد ایران و امید واهی به ایجاد نارضایتی در بین مردم است."

فلوید بیان کرد که غرب کاملا می‌داند تحریم‌ها موجب براندازی رژیم ایران نمی‌شود و آن‌ها تحت پوشش تحریم‌ها به دنبال یک استراتژی دوجانبه هستند.

وی گفت: "نخست، در حالی که تحریم‌های درازمدت به خودی خود موجب تغییر رژیم نمی‌شود، اما کل کشور را ضعیف‌تر ... و آن را تبدیل به هدفی نرم‌تر برای زمان کشیدن ماشه اقدام نظامی می‌کنند."

فلوید اضافه کرد که استراتژی دوم که به عقیده وی در این مورد مرتبط‌‌تر به نظر می‌رسد، این امید است که تحریم‌های فزاینده موجب واکنش خشونت‌آمیز قربانی شود و بدین ترتیب "توجیه کننده" جنگ "دفاع از خود" علیه حمله‌ای "بی‌دلیل" شود.

وی در ادامه گفت که ایرانی‌ها از پیش تهدید کرده‌اند که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌ها را اعمال کند، تنگه هرمز را خواهند بست و به احتمال زیاد لحظه "پرل هاربر"ی است که جنگ‌طلبان انتظارش را می‌کشند؛ حمله‌ای "بی‌دلیل" به منظور "هدف قرار دادن شاهرگ اقتصادی" غرب.

فلوید بیان کرد که حتی اگر ایرانی‌ها از این تهدید عقب‌نشینی کنند و این تحریک آخر موثر واقع نشود، "مطمئن باشید که چیزهای بیشتری در دست اقدام است."

وی در خاتمه گفته است: "هدف مورد تایید دو حزب همچنان یکی است: تغییر رژیم در سرزمین‌های استراتژیک سرشار از منابع طبیعی". و اربابان ما از قبل گفته‌اند که آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند که در این راستا چه تعداد از مردم نابود یا کشته شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد