تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

اعلام آمادگی دانشجویان برای پیوستن به عملیات بستن تنگه هرمز

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت تحریم نفت ایران

بسمه تعالی

شیطان بزرگ و هم پیمانان غربی اش که در طی عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی ایران  تحریم ها و ترورها را عاملی برای  عقب نگه داشتن ایران اسلامی و بایکوت این انقلاب اعلام داشتند صدای مردم ایران را از میدان التحریر مصر،یمن،تونس،بحرین،عراق،لبنان و عربستان و قلب اروپا و امریکا می شنوند تمام این ها شواهدی مستدل و خدشه ناپذیر بر توهم آمیز بودن مدعای غربی ها در کارآمد بودن تحریم و ترورهاست.

اکنون غزوات بدر و خیبر شروع شده است دول صهیونیستی اروپا با براه انداختن جنگ روانی و عملیات های انتهاری اقدام به تحریم بانک مرکزی و نفت ایران نموده اند و همزمان عملیات اطلاعاتی سنگین و ترور را در دستور کار قرار داده اند همه ی این اقدامات نشان می دهد که دولتهای مستکبرجهان همچون کسی می مانند که در حال غرق شدن هست و  برای نجات خود به هر عمل انتهاری دست می زند.

فراموش نمی کنیم که در جنگ تحمیلی نیز در حالی که از یک سو تحریمهایی بسیار شدیدتر و ریزتر از این بر جمهوری اسلامی وارد آمده بود و از سوی دیگر قریب به صددرصد نفت ایران با حمله به نفتکشهای ایران در خلیج فارس و یا چاههای نفت ایران از بین می رفت، نوکران آمریکا هیچ غلطی نتوانستند بکنند. همچنین شروطی که توسط کشورهای اروپایی برای پذیرش تحریمها گذاشته شده، نشان از استیصال و رعب خود آنان از این اقدام احمقانه است. چرا که هرگونه تحریم نفت ایران، فشار مضاعفی را بر بازار نفتی اروپا خواهد آورد و فشار بر ایران، توهمی بیش نیست که در اندیشه این نوکران آمریکا و اسرائیل می گذرد.

شرایط بدر و خیبر ایجاب می کند در مقابل هرتهدید و گردنکشی مستکبران زورگوی دنیا تهدید کرد و در مقابل هر عمل احمقانه، تدبیری فاضلانه اخذ شود تا دشمن متوجه حماقت خود در همان لحظه گردد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مواضع و پیشنهادات خود را در جهت مقابله به مثل و راهبرد تهدید در برابر تهدید به شرح ذیل اعلام می دارد:

1- قبل از هرچیز لازم به اعلام است که اقدام اتحادیه اروپا در تحریم نفت ایران، نشان از برخی مسائل پشت پرده دارد که مقام معظم رهبری در گذشته جهان اسلام را نسبت به آن هشدار داده بودند. این تحریم زمانی اتفاق افتاده که در لیبی، دیکتاتور سابق این کشور سقوط کرده و کرکس های استعمارگر که با هدف بدست آوردن نفت لیبی به این کشور هجوم برده بودند، به اهداف خود دست یافته اند و اکنون بر سر چاههای نفت لیبی جشن استعمار گرفته اند. لذا کشورهای مسلمان خاورمیانه که قدم در راه بیداری گذاشته اند، بایستی با تیزبینی و بصیرت، مانع اجرای نقشه های شوم دشمنان اسلام برای دستیابی به منابع این کشورها شوند.

2- امروز تنها 18 درصد صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا صورت می گیرد، لذا این تحریم می تواند فرصتی بسیار ارزنده برای جمهوری اسلامی در راه کاهش وابستگی به صادرات نفت در راستای منویات مقام معظم رهبری باشد. لذا مسئولین محترم بایستی با غنیمت شمردن این فرصت، برنامه ریزی برای کاهش واقعی صادرات نفتی حتی در صورت لغو این تحریمها داشته باشند.

3- لازم است در جهت حفظ اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران، هرچه سریعتر صادرات نفت به کشورهای اصلی ارائه کننده طرح تحریم نفتی اتحادیه اروپا در اقدامی پیشدستانه قطع گردیده و تمام قراردادهای و مبادلات نفتی با آنان متوقف گردد.

4- کشورهایی که در حمایت از این طرح احمقانه اقدام عملی انجام داده و با رأی مثبت به آن، بردگی خود در برابر چند کشور دیکتاتور و استعمارگر اروپایی و آمریکا را نشان دا ده اند، می بایست هزینه ی حمایت خود را به هر نحو ممکن بپردازند. از جمله این اقدامات می توان به دوقیمتی کردن نفت ایران اشاره کرد. لازم است تا به منظور نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی به حامیان طرح تحریم ایران، نفت ایران به این کشورها به قیمتی بالاتر از قیمت معمول فروخته شده و در عوض به کشورهایی که با این طرح مخالفت ورزیده اند به همان میزان تخفیف در قیمت نفت داده شود تا اولین نشانه های فشار اقتصادی که بر خود این کشورها وارد خواهد آمد را درک کنند.

5- لازم است جمهوری اسلامی ایران از هم اکنون عملیات مقدماتی برای بستن تنگه هرمز را آغاز نماید. برگزاری مانورهای آمادگی نیروهای مسلح، بستن تنگه هرمز به صورت آزمایشی برای چند ساعت در هر هفته، بازرسی نفتکشهای حاوی نفت اعزامی به کشورهای اروپایی و آمریکا در طول ین مانورها، از جمله اقداماتی است که می تواند قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران را به استعمارگران نشان دهد.

ضمنا شواهد و قرائن نشان می دهد، عده ای از داخل دانسته یا نادانسته با سوءمدیریت خود، فضای اقتصاد کشور را ملتهب ساخته و عملا در زمین دشمن بازی می کنند. باید به این نکته توجه داشت که در آستانه انتخابات، دشمن به هر شکلی در پی کاهش میزان مشارکت سیاسی مردم می باشد. امروز با توجه به الگو بودن ایران اسلامی در منطقه و اهمیت بیش از پیش انتخابات سال جاری در ابعاد داخلی وخارجی، شائبه عمدی بودن نوسانات اخیر بازار جدی تر به نظر می رسد به این امید واهی که مردم را دلسرد کنند. لذا از مسئولین امر مخصوصا وزارت اطلاعات می خواهیم که با تیزبینی و صلابت در مقابل هرگونه خباثت بایستد و خائنین به اسلام و امت اسلامی را در ملا عام رسوا کند.
 
در پایان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بار دیگر آمادگی خود را برای پیوستن به عملیات بستن تنگه هرمز اعلام داشته و خطاب به رهبر و مقتدای خویش ندا می دهند که آنچه حکم خدا بر توست، جاری کن که ما تا آخرین نفس و تا آخرین نفر در رکاب تو خواهیم بود، انشاالله.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد