تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

اعمال تحریم‌های بیشتر هیچ کمکی به حل مسئله هسته ای ایران نمی‌کند

  بیانیه مشترک روسیه و ترکیه


منبع: خبرگزاری فارس


طرفین در ماده بیست و یک ضمن ابراز نگرانی از تحولات پیرامون مسئله هسته ای ایران، با اشاره به اظهارات 21 سپتامبر کاترین اشتون نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از طرف آلمان، چین، روسیه، انگلیس، آمریکا و فرانسه تاکید کردند که حل مسئله هسته ای ایران تنها از طریق دیپلماتیک و آغاز دوباره مذاکرات بدون هرگونه پیش شرط ممکن است. طرفین همچنین تاکید کردند که اعمال تحریمات بیشتر هیچ کمکی به حل این مسئله نمی کند. 

دو طرف با اشاره به حق مسلم استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از سوی ایران به شرط ادای مسئولیت های ناشی از عضویت در ان پی تی، حمایت خود را از گسترش دیالوگ و همکاری بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای با ایجاد اعتماد در زمینه اینکه برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است، ابراز کردند.

در ماده بیست و دو طرفین در رابطه با امکان سیروسفر آزادانه در تنگه هرمز از تحولات پیش آمده حول ایران ابراز نگرانی کرده و با اشاره به تحولات جاری در خاورمیانه و شمال افریقا تاکید کردند که هرگونه رویارویی در منطقه نه تنها کشورهای منطقه، بلکه تمامی جامعه بین الملل را تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد. دو طرف از همه طرف های درگیر در این زمینه خواستار اعتدال و پرهیز از بیاناتی که بحران را تشدید کند، شدند.


سرگئی لاوروف و احمد داوداوغلو وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه پس از پایان نشست کارگروه مشترک برنامه ریزی استراتژیک بین دو کشور در مسکو، بیانیه ای مشترک مشتمل بر سی ماده منتشر کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد