تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

ایرانی ها بازارهای جایگزین خود را در جنوب شرق آسیا یافته اند

  صادق الحسینی - تحلیلگر امور راهبردی


منبع: العالم


این کارشناس امور راهبردی با اشاره به زیان فراوان کشورهای اروپایی از تحریم نفتی ایران تصریح کرد: مسئول یکی از پالایشگاه های ایتالیا گفته است که بسته شدن دهها پالایشگاه ویژه پالایش نفت ایران درصورت اعمال تحریم نفتی ایران بویژه 70 پالایشگاه در سطح اروپا فاجعه‌ای اقتصادی است که غرب آن را مخفی می‌کند.


صادق حسینی گفت: این مسئول ایتالیایی گفته است که ایرانی ها بازارهای جایگزین خود را در جنوب شرق آسیا یافته اند و مشتریان در جنوب شرق آسیا نفت ایران را با قیمت بالاتری به اروپایی ها خواهند فروخت که این زیان دیگری برای غرب است.

وی افزود: سومین و مهمترین زیانی که غرب بویژه اتحادیه اروپای افتاده در دام محور واشنگتن و تل آویو از آن هراس دارد، این است که بنا به گفته نماینده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، مجلس ممکن است تصمیم بگیرد در روزهای آینده تحویل نفت به کشورهای اروپایی را که قرار است واردات نفت از ایران را از آغاز تیرماه آینده تحریم کنند، فوری متوقف کند.

این کارشناس امور راهبردی اظهار داشت: این سومین زیان اقتصاد جهانی را با چالش روبرو و برای اتحادیه اروپا و شرکت های اروپایی مشکل بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

صادق الحسینی خاطرنشان کرد: اروپا بعد از افتادن در دام صهیونیست ها و آمریکا تلاش می‌کند تا حد امکان از طریق تسریع در مذاکرات هسته ای با ایران در چارچوب گروه 5+1 در استانبول از این دام خارج شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد