تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

صادرات نفت به اروپا را از همین هفته قطع می‌کنیم

    حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی - نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس


منبع: خبرگزاری فارس


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا روز یکشنبه، مجلس شورای اسلامی باید یک طرح دو فوریتی را به تصویب برساند و ما فروش نفت خود را به اروپا از همین هفته قطع کنیم لذا به دنبال این هستیم که از همین هفته آینده صادرات نفت به اروپا را قطع کنیم و برای این کار یک طرح دو فوریتی را آماده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: سخن از تحریم نفت ایران قطعا یک جنگ روانی است و در اصل آنها نفت ایران را هنوز تحریم نکرده‌اند و به بهانه‌های گوناگون فعلا آن را به تعویق انداخته‌اند لذا خود اروپا بر انجام این تحریم‌ها کاملا مردد است و به نوعی به دنبال فرافکنی و بازی با افکار عمومی است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص میزان تاثیر‌گذاری تحریم‌های اروپا علیه ایران اظهار داشت: هر چند نمی‌توان گفت که این تحریم‌ها بی‌اثر است ولی این تحریم‌ها بیش از آنکه در قبال ایران موثر باشد، اوضاع اقتصاد بحران‌زده غرب را نابسامان‌تر از قبل می‌کند.

* اروپا با صحبت از تحریم دچار مشکل شد، چه رسد به اعمال آن

وی این‌گونه اقدامات را از سوی اروپا و غرب غیر‌عاقلانه عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی اروپا و شرایط اقتصاد جهانی حتی سخن گفتن از تحریم نفت ایران یک عمل جاهلانه و احمقانه است. در این چند روز اخیر شاهد بودیم که حرف زدن از تحریم عرصه را بر اروپا تنگ کرد و به نوعی در تامین ‌سوخت اروپا مشکل ایجاد شد و دیدیم که حرف زدن از این موضوع برای اروپا مشکل ایجاد کرد، چه رسد به آنکه بخواهد اقدام عملی در این رابطه انجام دهد.


* عربستان ‌در صف معاندین و مخالفین قرار گرفته است

ابراهیمی در ادامه سخنان خود به نقش دولت سعودی عربستان اشاره کرد و با اظهار تاسف از سخنان و سیاست‌های اخیر این دولت گفت: متاسفانه عربستان سعودی در صف معاندین و مخالفین ما قرار گرفته و انتظار نداشتیم که کشور عربستان که خود را به ظاهر مسلمان می‌داند و همسایه ماست، با دشمنان همکاری کنند و این در حالی است که سرنوشت نهایی ملت‌های مسلمان در منطقه یکی است لذا پیشنهاد جایگزینی نفت عربستان به جای نفت ایران کاری بسیار زشت بود. 

* اروپا روی یک حکومت در معرض سقوط حساب باز نکند

وی ادامه داد: معتقدم عربستان امروز دچار بحران‌های داخلی است و معلوم نیست حکومت عربستان ‌تا چه زمانی ماندگار باشد، چه آنکه ‌می‌بینیم‌ دولت‌های دیکتاتور دیگر منطقه نیز یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند لذا این سؤال را باید از اروپا پرسید که چگونه می‌تواند بر روی حکومتی که در معرض خطر سقوط است، حساب باز کند. 

* عربستان در تولید نفتی که الان ‌به اپک متعهد شده، ‌با مشکل مواجه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: عربستان در صدور نفتی که هم‌اکنون برای تولید و صدور آن به اپک متعهد شده است، با مشکل مواجه است، با این حال چگونه می‌تواند جایگزین نفت ایران شود؟ علاوه بر این این نفت‌ها باید از تنگه هرمز خلیج فارس عبور کند، لذا به نظر می‌آید که دشمنان به خوبی نمی‌توانند اوضاع را رصد کنند، بنابراین باید تاکید کنم که عربستان توانایی این کار را ندارد. 

* آب خوش از گلوی اروپا پایین نخواهد رفت

ابراهیمی ایجاد جنگ روانی تحریم نفت ایران را بی‌ربط با خیزش‌های اسلامی منطقه ندانست و گفت: ایران الگوی بیداری اسلامی در منطقه است، لذا غرب تصمیم دارد با این روش‌ها مانع از گسترش بیداری اسلامی در بین کشورهای جهان شود. اگر اروپایی‌ها بخواهند چنین کاری را عملی کنند، قطعا آب خوشی از گلوی آنها پایین نخواهد رفت چراکه دنیا به صورت در حال تحول و دگرگونی است.
 
وی یادآور شد که رهبر معظم انقلاب قبلا نیز پیش بینی فرموده بودند که این بیداری ملت‌ها به قلب اروپا نیز کشیده خواهد شد و امروز می‌بینیم که در درون خود اروپا تحولات بسیار آغاز شده است. 

این نماینده مجلس هشتم در پایان گفت: اقداماتی که اروپا و حتی آمریکا انجام می‌دهد، دقیقا در راستای فروپاشی نظام اقتصادی لیبرال غرب است و آنها با هر اقدام اشتباهی که انجام می‌دهند، سرعت این سقوط را تسریع کرده ‌و غرب با اقدامات اشتباه خود آتش آن را تند تندتر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد