تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت ۱۱۰ دلار است

  حجت الاسلام سید احمد خاتمی - امام جمعه موقت تهران


در اروپاکشورهای اروپایی با تحریم نفت ایران بر مشکلات خود می‌افزایند چرا که در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت ۱۱۰ دلار است و بیشتر هم خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران: امیدواریم همین تحریم‌ها سبب شود ملت ما به سمت اقتصاد منهای نفت خیز بردارد و این امر مهم توسط مردم محقق خواهد شد اما راهش این است که به تولید بها داده شود.

وی بر همین اساس تولید را رمز رشد و موفقیت اقتصاد دانست و اظهار داشت: باید مشکلات تولیدگران بیشتر برطرف شود چرا که در این صورت هم کشور آباد خواهد شد و هم بیکاری علاج می‌شود. همچنین تودهنی محکمی به تحریم‌کنندگان خواهد بود.

آیت‌الله خاتمی چهارمین نکته در این زمینه را بی‌تأثیر بودن این تحریم‌ها در اقتصاد کشورها عنوان و تصریح کرد: حداکثر ۱۷ درصد نفت ما را کشورهای اروپایی و بویژه اسپانیا، ایتالیا، یونان و فرانسه خریداری می‌کنند که در حال حاضر غرق در مشکلات خود هستند.


وی خطاب به کشورهای اروپایی افزود: شما قبل از اینکه ما را تحریم کنید، خود را تحریم کرده‌اید چرا که ما مشتری‌های مستقلی داریم که به طور وصف‌ناپذیر از نفت ما استقبال و ملتمسانه خواهان آن هستند؛ از این رو اتحادیه اروپا با طناب پوسیده آمریکا به چاه رفت.


آیت‌الله خاتمی نکته دیگر در این زمینه را این دانست که این تحریم‌ها هزینه استقلال است و گفت:‌ ملتی که می‌خواهد سربلند باشد و آقابالاسر نداشته باشد، باید هزینه بپردازد. ملت ما ۳۲ سال است که برای انقلاب هزینه می‌دهد و در این زمینه نیز دشمن را به زیر خواهد کشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد