تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

قیمت نفت را ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت

  صندوق بین المللی پول - عالی ترین نهاد مالی


منبع: جام جم آنلاین


صندوق بین‌المللی پول با ارسال یادداشتی برای نمایندگان کشورهای عضو گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان در خصوص تحریم‌های نفتی علیه ایران هشدار داد و تأکید کرد؛ این تحریم‌ها اوضاع بازار جهانی نفت را وخیم تر کرده و تنها در "مرحله نخست" قیمت نفت را ۳۰ درصد افزایش خواهد داد.

صندوق بین‌المللی پول در نخستین بیانیه عمومی خود در خصوص اختلال احتمالی در ارائه ذخایر نفتی ایران تأکید کرد: چنانچه ایران صادرات نفت به دیگر کشورها را متوقف کند، این اقدام باعث خواهد شد در "مرحله اولیه" قیمت جهانی نفت دست کم ۲۰ تا ۳۰ درصد معادل ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.
 
بنا بر این گزارش، صندوق بین‌المللی پول این اظهارات را در یادداشتی که روز گذشته به نمایندگان کشورهای گروه ۲۰ که هفته گذشته در شهر مکزیکو سیتی پایتخت کشور مکزیک دیدار کرده بودند، ارسال کرد در خصوص هر گونه اقدام یکجانبه و نابخردانه کشورهای اروپایی و آمریکا درباره تحریم نفت ایران هشدار داد.
 
در این یادداشت همچنین آمده است: قطع صادرات نفت ایران می‌تواند شرایط را در بسیاری از کشورها وخیم کند و ذخایر نفتی آنها را به پایین ترین حد ممکن برساند؛ شرایطی که هم اکنون نیز در نتیجه اوضاع پرتنش بازار نفت در طول سال گذشته چندان خوشایند نیست.
 
بر اساس این گزارش، این بیانیه در شرایطی توسط مقامات صندوق بین‌المللی پول به عنوان یکی از عالیرتبه ترین نهادهای مالی و پولی جهانی منتشر شده است که دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا سخت تلاش می‌کند تا دیگر کشورهای جهان از جمله متحدین خود را در اروپا وادار به کاهش واردات نفت از ایران کند.
 
علاوه بر این، روز دوشنبه نیز اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه بانک مرکزی ایران و واردات نفت از ایران تصویب کرد که با تمجید و ستایش مقامات آمریکا و اسرائیل و همچنین انتقاد شدید کشورهایی چون روسیه و چین مواجه شد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد