تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم اتحادیه اروپا بخاطر افزایش قیمت نفت به سود ایران خواهد بود

  علیرضا نیکزاد رهبر-مدیر کل دفتر وزارتی وزیر نفت


منبع: نفت نیوز


بسیاری از کشورهای نوظهور اقتصادی جهان با تحریم نفت ایران متضرر خواند شد و به همین دلیل اتحادیه اروپا برای جلوگیری از خسران بیشتر باید در تصمیم خود تجدید نظر کند.

این جنجال ها برای هیچ است، چرا که تنها 18 درصد از نفت ایران به اروپا صادر می شود.

راین شرایط ، کشورهای نوظهوری مانند چین، هند، برزیل و روسیه با افزایش قیمت نفت دچار ضربه های سخت اقتصادی می شوند و با این کار تورم جهانی به ضرر آن ها رقم خواهد خورد.

سخنگوی وزارت نفت تاکید کرد: اعمال این تحریم ها به سبب افزایش قیمت نفت به سود ایران خواهد بود، چرا که درآمدهای ایران را افزایش می دهد.

وی با اشاره به این که اولین موضوع بحث تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، انجام تبلیغات به نفع خودشان است، گفت:‌ از نظر غربی ها مرحله واقعی این تحریم در جایگاه دوم اهمیت قرار دارد و به همین سبب است که سران کشورهای اروپایی برای اجرایی کردن تحریم نفت ایران مدت زمان شش ماهه را تعیین کردند.

وی ادامه داد: ارزیابی بازار جهانی، میزان تورم و فشار اقتصادی که تحریم نفت ایران می تواند بر اقتصاد جهان بگذارد، مهمترین دلیلی است که سران کشورهای اروپایی را واداشته است تا فرصت شش ماهه ای را برای اجرایی کردن تحریم های نفتی علیه ایران در نظر بگیرند.

سخنگوی وزارت نفت گفت: اولین واکنش بازارهای جهان به خبر تحریم نفت ایران، گران شدن قیمت نفت بود که به طور قطع در آینده ای نزدیک میزان فشارهای اقتصادی را بر مردم کشورهای اروپایی افزایش می دهد.

وی ادامه داد: مردم کشورهای اروپایی باید مراقب این موضوع باشند که فریب دسیسه های آمریکایی ها را نخورند و باید با دقت مواظب رفتار رهبران خود باشند و به آنها یادآوری کنند که با تحریم نفت ایران، وارد بازی خطرناکی خواهند شد.

نیکزاد رهبر با تاکید بر آن که رهبران کشورهای اروپایی باید بدانند که نفت ایران به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد، در سراسر جهان مشتریان خاص خود را دارد گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که امروز برای نفت ایران مشتریان زیادی وجود دارد.

وی افزود:‌ در رصد اطلاعاتی پیرامون مشتریان نفت ایران، توانسته ایم مشتریان خاص خود را پیدا کنیم و با قدرت اعلام می کنیم که ایران تحت هر شرایطی که قرار داشته باشد، نفت خود را خواهد فروخت.

وی تاکید کرد:‌ در موضوع تحریم نفت ایران، پالایشگاه های اروپایی بیشترین ضرر را خواهند کرد، چرا که برای تهیه خوراک مناسب پالایشگاه های خود سختی های فراوانی خواهند کشید.

نیکزاد رهبر در پاسخ به این سوال که آیا این هجمه تبلیغاتی اروپاییان پیرامون تحریم واردات نفت از ایران می تواند خللی در امر صادرات نفت کشورمان به وجود آورد گفت: این تلاش ها به هیچ وجه روند صادرات نفت ایران را دچار مشکل نخواهد کرد، چرا که نباید فراموش کنیم که ایران تنها 18 درصد از نفت خود را به کشورهای اروپایی صادر می کند و 82 درصد باقی مانده مشتریان ثابت خود را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی در همین مدت زمان شش ماهه راهی برای بازیابی عقلانیت خود به دست آورند و راه صحیحی را برای برقراری تعامل با جمهوری اسلامی ایران انتخاب کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد