تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم نفتی ایران

دیدگاه های مختلف پیرامون تحریم نفتی ایران

تحریم های نفتی ایران احیای اقتصاد جهان را دچار خفقان می کند

  روزنامه پیپلز دیلی-چین


منبع: فارس


یک روزنامه چینی در انتقاد از تحریم های ضد ایرانی غرب و اتحادیه اروپا علیه ایران هشدار داد که اعمال این تحریم ها به بازارهای انرژی جهانی آسیب می رساند و روند احیای اقتصاد جهان را دچار خفقان می کند.

ه گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، "پیپلز دیلی" یکی از روزنامه های برتر چین که متعلق به حزب حاکم پکن می باشد، در تشدید مخالفت های پکن با فشارهای غرب در رابطه با تحریم های صنعت نفت ایران هشدار داد که تنش های موجود در رابطه با برنامه هسته ای ایران در حال آسیب رساندن به بازارهای انرژی است و می تواند احیای نظام اقتصادی جهان را دچار خفقان کند.

 

این انتقادات روزنامه پیپلز دیلی از تاثیر تحریم های نفتی ایران یک روز بعد از سفر "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان به چین صورت می گیرد؛ مرکل در این سفر از مقامات چین خواسته است تا از نفوذ خود برای ترغیب ایران به صرف نظر کردن از برنامه هسته ای صلح آمیز تهران استفاده کنند.

 

"ون جیابائو" نخست وزیر چین در واکنش به درخواست مرکل اعلام کرده است: پکن با سیاسی کردن روابط عادی تجاری خود با ایران از سوی کشورهای غربی مخالف است.

 

روزنامه پیپلز دیلی در ادامه انتقاد خود از تحریم های نفتی ایران نوشت: اقتصاد جهانی در میان احیای دشوار اقتصادی قرار گرفته است و یکی از مسئولیت های مشترک تمام کشورهای جهان در این بین کاستن از شوک های تردید و بی ثباتی است.

 

این روزنامه چینی نوشته است: در حال حاضر افزایش ناگهانی تنش های میان آمریکا و ایران بزرگ ترین شبهه و تردید را در روند احیای اقتصاد جهانی اعمال کرده است؛ این عامل بازارهای انرژی جهانی را مختل می کند و بر روند بهبود اقتصاد جهانی نیز سایه می افکند.

 

در شرایطی که تنش های بازار انرژی از نگرانی های خاص چین به عنوان بزرگ ترین خریدار نفت ایران محسوب می شوند، خبرگزاری رویترز نوشت: چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت خام جهان مدت هاست که با تحریم های یک جانبه ای که بخش انرژی ایران را هدف گرفته مخالف است و در تلاش است تا تنش های به وجود آمده ای را که تامین کننده نفتی اش (ایران) را تهدید می کند، کاهش دهد.

 

این درحالیست که افزایش تنش ها میان ایران و غرب پیرامون برنامه هسته ای تهران و تهدید ایران به بستن تنگه هرمز در واکنش به تحریم های نفتی بهای نفت خام برنت را تا حدود 9 درصد از اوایل دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون افزایش داده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
روح الامین پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ب.ظ http://14sabz.blogsky.com

سلام
بازم بهم سر بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد